×

تا اطلاع ثانویه بعضی از لینک و دکمه ‌های این سایت غیرفعال می‌باشد. در صورتی که مشکلی در اجرای سایت بود از ctrl + F5 استفاده کنید.

×

فالو کن و تخفیف بگیر!

با دنبال کردن پیج ما در اینستاگرام و کانال ما در تلگرام، برای سفارش پروژه از این شرکت تا ۱۵ درصد تخفیف دریافت کنید.


اینستاگرام تلگرام

فعال کردن بینگ چت (چت جی پی تی رایگان) در ویندوز و اندروید و ای او اس


ورود آنی و بی سابقه هوش مصنوعی به زندگی روزمره انسان، همه مارا مجاب به تجربه این تکنولوژی کرده است اما ابزارهایی که به آن دسترسی داریم اغلب پولی و یا رایگان محدود هستند مانند چت جی پی تی (chat gpt) و یا میدجورنی (midjourney) به همین منظور وبلانکو در این مقاله به معرفی چت بات رایگان بینگ (Microsoft Bing) و نحوه دسترسی به آن پرداخته است.

new bing logo
نیو بینگ، بینگ جدید

سال ۲۰۲۳ و هوش مصنوعی

بدون شک از سال ۲۰۲۳، به عنوان سال هوش مصنوعی یاد می‌شود؛ چرا که در این سال تکنولوژی هوش مصنوعی شاهد رشد بی سابقه‌ای بوده است و توسعه دهندگان آن در تلاشند تا هوش مصنوعی را تبدیل به ابزاری برای استفاده در همه‌ی زمینه های جامعه کنند. از ساخت تصاویر و شعر و مقاله نویسی گرفته تا اجرای پادکست، مشاوره حقوقی رایگان و کشاورزی که بلاشک اخبار گوناگونی نظیر این مثال ها را شنیده، دیده و یا خوانده‌اید.

همه‌ی این خبرها وسعت ورود هوش مصنوعی به زندگی روزمره انسان را نشان می‌دهد و به همین منظور وبلانکو برای افرادی که دوست دارند از این قافله عقب نمانند این بلاگ را تهیه کرده تا بتوانند با راهنمایی ساده و بجا نسخه رایگان چت جی پی تی (chat gpt) را در اختیار خود داشته باشند.

معرفی چت بات هوش مصنوعی بینگ

چت بات بینگ همانند چت جی پی تی میتواند به صورت پیام با شما تعامل داشته باشد و جواب سوال های شمارا پیدا کند اما بینگ قابلیتی دارد که آنرا با دیگر چت بات ها متمایز می‌سازد و آن هم قابلیت دسترسی به اینترنت هست. برای اینکه چت جی پی تی به نت دسترسی داشته باشد به افزونه هایی نیاز دارید که نصب کنید اما بینگ بدون این افزونه ها میتواند کار کند و حتی میتواند خلاصه ای از چندین وبللاگ درباره موضوعی رو برای شما بنویسد یعنی بدون اینکه شما خودتان به این وبلاگ ها مراجعه کنید و از مطالبشان خلاصه ای برای تحقیق خود تهیه کنید که ممکن است چندین ساعت زمان ببرد، بینگ در چندین ثانیه اینکار را برای شما به صورت رایگان انچام می‌دهد. بینگ قابلیت دیگری هم دارد آن هم نوشتن نامه، کد برنامه نویسی، شعر، داستان و پیام تبریک هست. به بینگ شاید در آینده نزدیک ویژگی ایجاد تصویر از روی متن هم اضافه شود. پس بهتر است هرچه زودتر به این ابزار یک نگاهی داشته باشید.

راه های دسترسی به بینگ (لینک به مطلب موردنظر)

مرورگر پیشفرض ویندوز Microsoft edge

اگر شما در رایانه خود از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنید و سیستم عامل شما نسخه ۱۰ و یا ۱۱ می‌‌باشد به احتمال زیاد دارای آخرین نسخه مرورگر پیشفرض یا همان Microsoft edge هستید. برای دسترسی به بینگ این مرورگر را باز کنید و bing.com/new را در جعبه جستجو تایپ کنید. وبسایت بینگ جدید برای شما باز می‌شود و کافی هست روی دکمه آبی رنگ join waitlist و یا پیوستن به لیست انتظار کلیک کنید.
البته در نظر داشته باشید که ممکن است این دکمه برای شما ظاهر نشود و یا کار نکند، در این صورت یعنی شما حساب Outlook ندارید و باید ابتدا حساب Outlook ایجاد کرده و آن را به ویندوز خود وصل کنید و یا در وبسایت بینگ دکمه sign in را کلیک کنید و با وارد کردن اطلاعات حسابتان دکمه آبی برای شما فعال می‌شود. در این سایت کمی پایین‌تر میتوانید بر روی سوالات موجود کلیک کنید تا بتوانید بدون ثبت نام شاهد قدرت هوش مصنوعی بینگ باشید.

sign in bing
محیط وبسایت چت بات بینگ

بعد از اینکه شما روی دکمه کلیک کنید پیامی با محتوای موفقیت آمیز بودن اضافه کردن شما به صف انتظار ظاهر می‌شود و از این به بعد تنها کاری که نیاز هست انجام بدید انتظار چند روزست. بعد از حدود دو یا یک هفته شما ایمیلی مبنی بر فعال شدن بینگ جدید برای شما دریافت خواهید کرد. برای استفاده از این ابزار مرورگر پیشفرض ویندوز را باز کنید و در گوشه بالای سمت راست آن علامت بینگ را مشاهده خواهید کرد، با کلیک بر روی آن جعبه ای به شکل زیر ظاهر می‌شود.

bing answering a question a look in new bing in browser
نگاهی به محیط بینگ در مرورگر

در این محیط هر سوالی داشتید تایپ کنید و بینگ پاسخ سوالاتان را با استناد به منابع اینترنتی برای شما تایپ خواهد کرد.

بهتر است سوالاتان دقیق و با جزئیات باشد تا به پاسخ بهتری دست پیدا کنید و یادتان باشد به هر پاسخی اطمینان زیاد نداشته باشید چراکه هوش مصنوعی هنوز در حال یادگیری می‌باشد و ممکن است بعضی مواقع پاسخ صحیح و یا کاملی برای شما نداشته باشد.

نسخه موبایل مرورگر Microsoft edge برای اندروید و ای او اس

اگر حساب Outlook دارید پس بدون معطلی مروگر Microsoft edge را برای موبایل خود دانلود کنید و و به حساب خود وارد شوید و از چت بات بینگ استفاده کنید.

اگر حساب Outlook ندارید ابتدا باید این حساب را ایجاد کنید که همان روند ایجاد حساب برای ایمیل می‌باشد سپس به مرورگر موبایل Microsoft edge مراجعه کرده و مراحل فوق را انجام دهید تا بینگ برای شما فعال شود.

Bing on mobile
بینگ بر روی موبایل

Skype که هم برای ویندوز و هم برای موبایل موجود هست

طریقه فعال کردن بینگ در اسکایپ هم اینطور هست که اگر شما با همان ایمیلی که حساب اسکایپ باز کرده‌اید بینگ را در موبایل و یا رایانه فعال کرده باشید میتوانید با استفاده از نسخه بروز اسکایپ با بینگ چت کنید و چت کردن با بینگ به خصوصی منتهی نمیشود زیرا شما در گروه های اسکایپ نیز میتواند با تایپ bing@ در اول پیام از این ابزار بهره ببرید.

Bing on skype
بینگ در اسکایپ skype

جمع بندی

در این مقاله ما چت بات بینگ را به شما معرفی کرده و راه های مختلف دسترسی به این ابزار را با شما در میان گذاشتیم اما یادتان باشد که هوش مصنوعی هرچند پیشرفت چشم گیری طی کرده اما هنوز راه یادگیری وسیعی در انتظار دارد پس در استفاده از این ابزار ها احتیاط داشته باشید و از احتمال ناقص و یا غیرصحیح بودن اطلاعات این چت بات ها چشم پوشی نکنید.

منابع: WebLanCo و چت بات هوش مصنوعی بینگ


امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد، متشکریم که به سایت ما سرزدید. ما مقاله های جالب دیگری نیز داریم که میتوانید در این سایت به صورت رایگان بخوانید.